Heb alweer sinterklaas gevierd - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu Heb alweer sinterklaas gevierd - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu

Heb alweer sinterklaas gevierd

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

08 December 2010 | Nederland, Waddinxveen

Hee allemaal,

Ben inmiddels alweer in het land, maar hier toch nog even een kort verslag MET FOTO'S van de laatste dagen in Zuid-Afrika. Mn laatste bericht stuurde ik vanuit een gebied waar het stikt van de struisvogel boerderijen. Een bezoek aan zo'n farm was mede dankzij het niet aanbieden van alternatieven dus ook niet te vermijden. T was zoals verwacht... verschrikkelijk. Eerst struisvogelvlees eten, op zo'n beest zitten, op eieren staan en wedstrijden struisvogel rijden gezien. De rest van dieren die we op onze reis nog zouden zien leefden gelukkig wel in een natuurlijke omgeving. Zoals walvissen!!! Met een man of 8 zijn we in Plettenberg-Bay de boot opgestapt op zoek naar een afwijkende golfbeweging. Vol spanning, geklemd in een reddingsvest springen we op als de gids roept dat er 1 in zicht is. Aan een zogenaamde footprint, water dat niet beweegt, is de komst van een walvis al vroegtijdig aan te kondigen. We zaten te wachten op een enorme staart die boven water zou komen, maar het is gebleven bij foto's van de rug. Daarna opzoek naar dolfijnen. Ze waren al snel gevonden, die komen ten slotte ook vaker boven het water uit. Heb al varende tussen zo'n vijftig springende dolfijnen aan de lopende band foto's gemaakt. Mja probeer maar is op het juiste moment te klikken. Was echt geweldig om te zien! Daarna nog nummer drie van de beloofde zeebewoners. De zeehond, die waren ook niet te missen. Er zaten wel honderd blaffende seals op een na bijgelegen rots. Diezelfde middag ook nog sportief gedaan... getokkeld van boom tot boom op 40 meter hoogte. Was een top dag! Toen door gereden naar ons eindstation... Kaapstad. Zijn geweest naar: Kaap de goede hoop, Robben eiland, Tafelberg en ons laatste dier de pinguin bezichtigd op een iets te mooi aangelegd strand. 's Avonds de vakantie afgesloten met een bezoek aan Mama Afrika een restaurant waar je geweest moet zijn. Heb daar krokodil gegeten met op de achtergrond... nou ja beter gezegd op de voorgrond Afrikaanse muziek. Dit was een vakantie die ik nog wel langer vol had kunnen houden, maar mn bankrekening alleen niet. Waar het op de vorige reis nog wel eens afzien was heb ik nu alleen maar genoten.

• 08 December 2010 - 11:18

Martijn:

Jooo Thijs,

Welkom terug. Je hebt NET de sneeuw gemist. Vrijdag en zaterdag heeft het heel erg gesneeuwd. Echt een dik pak. Maar, zoals dat typisch Nederlands is, was het ook na een dag weer weg. Goed om te lezen dat je het erg naar je zin had. En ik lees ook een bepaald woord wat er voor mij meteen uitschiet. Je hebt het nu over vakantie!! Dat is dus een goed teken. Dat heb ik je niet horen zeggen van je vorige reis. Kan dus alleen maar betekenen dat het erg top was. Maar goed ik spreek je waarschijnlijk vandaag nog dus latersssssss.

Martijn

• 08 December 2010 - 11:19

Manon:

Wouw Thijs, dat ziet er geweldig uit. Ik verheug me op je foto's en je verhalen zondag. Tot dan.
    Liefs Manon

• 08 December 2010 - 11:23

Liesbeth:

Welkom thuis in het koude kikkerland. Een tegenstelling voor je denk ik. Gaaf die foto's, zeker die van dat nijlpaard, jij op een rots en zonsondergang.
    Kan me voorstellen dat je dit nog wel langer had willen doen. Op naar de volgende reis?????????
    Zie je nog wel.
    Groetjes

• 08 December 2010 - 12:22

Mirjam:

fijn dat de 2e reis zo goed bevallen is en dat je hebt genoten. Nu maar weer acclimatiseren en foto's uitzoeken.

• 08 December 2010 - 12:53

Koen En Hélène:

Thijs, je kunt altijd nog caberetier worden; wat een geweldig stuk tekst!
    De foto's zijn prachtig, heerlijk dat je zo genoten hebt. Groeten aan je familie en een fijne Kerstvakantie in mooi Holland!

• 08 December 2010 - 12:57

Paul En Marjan (Azi :

Hoi Thijs,

Terug op "het nest".............hoe ervaar je dat?
    Zo te lezen heb je genoten van de Zuid-Afrikareis en inderdaad een groot verschil met Azië..........Toch zijn wij heel blij ook die reis gemaakt te hebben!!!!! Het ga je goed en bedankt voor jouw foto's van Azië! groetjes en een mooie decembermaand!

• 08 December 2010 - 20:53

Leen En Adri:

Hallo Thijs Welkom in ons koude landje en weer een leuk stukje wat je geschreven hebt. Genieten gaat je goed af je kan altijd nog journalist worden schrijven kan je wel hoor Leuk om te lezen en prachtige fotoos. Gezellige Kerstdagen en een goed nieuwjaar Nog een reis in het verschiet of eerst sparen zeker Liefs uit Strien

• 12 December 2010 - 08:25

Nathalie:

Hoewel ik er zelf ook bij was, is het toch plezierig om jouw enthousiaste impressies en grappige anekdotes van onze tocht doorheen Zuid-Afrika achteraf eens te lezen. Je was heel fijn gezelschap en "baie dankie" om me er steeds op attent te maken wanneer er ergens een dier te bespeuren viel :-) Ik wens je alvast nog veel meer mooie reisavonturen toe, alsook een goed aangevulde bankrekening ;-)

• 12 December 2010 - 15:01

Franklin En Nana:

Wat een fantastisch reisverslag en mooie foto's.Zien elkaar met Kerst en hoop dan je verhalen te horen en je vele foto's te bekijken ,veel liefs van ons en tot gauw.

• 15 December 2010 - 19:19

Jaap En Ellen:

Ha Thijs!
    Wij zitten weer te kwijlen bij je reisverhalen en foto's, ook al komt het ons allemaal erg bekend voor! Volgens mij was onze reis hetzelfde, met uitzondering van het bezoek aan Lesotho.
    We hopen dat je het mooi hebt gehad.
    Enne...waar gaat de volgende reis naartoe?
    Groet'n uut Twente,
    oftewel: Ni Hao
    Jaap en Ellen

• 16 December 2010 - 21:03

Miranda:

Hi Thijs, wat een mooie foto's en wat een heerlijke verhalen! Om jaloers van te worden. Op deze manier kunnen we wel met je mee op avontuur! Welkom terug, geniet er maar weer van. Ben benieuwd naar al je volgende verhalen! Groeten thuis, fijne dagen! Miranda en Hein