Heerlijk warm!!! - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu Heerlijk warm!!! - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu

Heerlijk warm!!!

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

29 November 2010 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Hee kou-kleumers,

Na me net ingesmeerd te hebben met zonnebrand krijgen we via de sms te horen dat er in het noorden van Nederland al geschaatst wordt. Met welk nieuws kan je de dag nou beter beginnen. Ook al moet ik bekennen dat het hier wel wisselvallig geweest is. Zo was het 's avonds bij de schilpaddentour ook niet al te warm. VAn te voren hadden ze over deze tour mede gedeeld dat de kans op het zien van een turtle 50% was. Daarom waren er slechts 3 mensen die die gok wel wilde nemen. De avond begon goed want op de weg naar het strand zagen we eindelijk nr 5 van the big5. Met een zoeklicht rijdend door een nationaal park schoot er een luipaard de bosjes in. Het is alleen niet gelukt dit moment vast te leggen. Tot nu toe zijn we nog steeds de enige 3 van de groep die ze alle vijf gezien hebben. Ook al geloven de andere reisgenoten het pas als ze bewijs gezien hebben. Daarna hebben we sporen en eitjes van de 2,5 meter grote turtles gezien en bij volle maan op het strand gegeten. Maar je voelt m waarschijnlijk al aankomen... geen schildpad gezien. De volgende dag kregen we gelukkig meer garantie. Eerst zagen we de zwarte neushoorn, die officieel bij the big5 hoort en niet de meer voorkomende witte neushoorn. Aan het eind van de middag konden we ook nog het nijlpaard en de krokodil aan onze verzameling toevoegen. Vanaf een boot gingen beiden met open bek op een paar meter aan ons voorbij. Ook onze stempel verzameling is uitgebreid door een bezoek aan het land Lesotho. Waar we een trekking door bergdorpjes gedaan. De dag werd daar elke keer afgeloten met zang in het Sesotho (taal Lesotho) door de Basotho (inwoners Lesotho) Eindelijk dus ook wat meer cultuur ervaren. Nu zit ik na een aantal busdagen, zwembad bezoeken, bacardi cola's en schitterende zonsondergangen in Oudtshoorn. Waar we vanmiddag grotten en struisvogels gaan bekijken. De komende week staat er ook nog een walvissen-boottocht op de planning. En uiteindelijk zullen we eindigen in Kaapstad waar het bezoek aan Robbeneiland al gereserveerd is. Een hoop leuke en warme dagen voor de boeg.

p.s. foto's uploaden gaat niet lukken in dit land sorry.

• 29 November 2010 - 17:07

Peter:

Heerlijk. Hier is het winters; dus koud. De sneeuw die momenteel val zal het schaatsplezier voor de fanaten alleen verpesten...

• 29 November 2010 - 17:15

Richard:

tamelijk fris hier idd, waar komt ineens die passie voor beesten vandaan? Nooit geweten dat jij zo een dierenvriend bent? Al een stokkielekker gevonden? Have fun for another week!

• 29 November 2010 - 17:28

Marieke:

Mooi verhaal weer Thijs!
    Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd!
    Veel plezier!!
    Mariek

• 29 November 2010 - 17:31

Annelieke:

Hee! Hier is het idd erg koud!:)
    heerlijk dat het daar warm is!ben je al een beetje bruin geworden? veel plezier verder! dikke kus

• 29 November 2010 - 17:43

Mirjam:

Hoi Thijssie,

Ik denk dat er veel mensen nu met je willen ruilen, zonnebrand klinkt toch beter dan strooizout. Wat gaaf dat je de big 5 gezien hebt. Geniet nog lekker van het warme weer en de mooie dingen die nog komen gaan.

• 29 November 2010 - 18:06

Martijn:

Joooo Thijsman,

Kijk waar ik de vorige keer om gevraagd had heb je bij deze ingewilligd. Je hebt de big 5 gezien! Natuurlijk wil ik van elk wel een foto zien dus dat mag je nog even gaan proberen:). Zo te horen is het allemaal erg mooi daar! Zoals eerder vermeld, het is hier lekker koud. In tegenstelling tot de andere vind ik dat een goed teken:). Enjoy afrikaan!

Martijn

• 29 November 2010 - 19:22

Paul En Marjan (Azi :

Hoi Thijs,

Jij bent lekker vakantie aan het vieren, zo te lezen........die je met onze reis hebt moeten ontberen,haha.Wat een prachtig land hè? Lesotho vonden wij prachtig! Bloeit de Jacaranda nog? zo prachtig paars?!
    Een mooie laatste week nog rond Kaapstad....Robbeneiland kan ik je ook aanbevelen. We hopen dat je een leuke groep mensen om je heen hebt!
    Groetjes uit Hengeloooooo

• 29 November 2010 - 19:28

Franklin En Nana:

Hoi lieve Thijs,wat heerlijk dat je zo geniet en heerlijk in het zonnetje zit,het is hier wel koud en een beetje sneeuw ,maar met een beetje zon erbij is het buiten heerlijk, al zal het straks wel een overgang voor je zijn.Geniet nog volop van de laatste dagen en als je weer thuis bent zijn we benieuwd naar je foto' en verhalen.dikke kus.

• 29 November 2010 - 19:33

Manon:

Thijs, heb je je voeten ook ingesmeerd????? ;)

• 29 November 2010 - 21:22

Liesbeth E:

Ik ben jaloers. Lekker die warmte. Hier is het bibberen. We moeten er nog aan wennen. Zal voor jou wel een temperatuurschok worden als je terug komt t.z.t. Veel plezier verder en groetjes van
    je overbuurvrouw

• 29 November 2010 - 21:53

Esther:

Goed om te lezen dat jij je bezig houdt met insmeren, foto's maken en baco's drinken, klinkt erg goed allemaal!

Liefs, xx

• 30 November 2010 - 06:42

Candy Carla:

Vanuit uit koude studio boven....
    jaloers... valt mee hoor!
    Nou ja eigenlijk wel!
    Geniet lekker van je big5 en hoop dat je ze allemaal te zien krijgt.
    Nu ook nog op zoek naar je love1!
    Dikke knuffel en ik blijf je volgen.
    Carla

• 30 November 2010 - 10:15

Roland:

Schildpaddentour?

Duurde wel ff zeker :-P

Goed te lezen dat je weer een heleboel mooie dingen aan het meemaken bent. Geniet ervan Thijs!!!

Roland

• 01 December 2010 - 08:25

Koen En Hélène:

Nou Thijs, wij geloven je wel: de BIG 5 gezien. Zo te lezen heb je weer een fantasitische reis te pakken.
    Genietze nog van het betere weer en dan ben je weer van harte welkom in ons heerlijke koude kikkerlandje!

• 01 December 2010 - 08:35

Jan-Piet En Jannie:

Hoi Thijs,

Wat een verschil van temperatuur hé
    Je hebt weer veel gezien en geneiten van een afstandje mee.
    Een hele goede reis terug en neem wat warmte mee van daar want het is hier héél erg koud!!!
    Groetjes van ons allemaal

• 03 December 2010 - 12:55

Leen En Adri:

Hallo Thijs nog net op de valreep ik zou daar maar blijven hier is het sneeuw en ijzel wat er wordt verwacht dus niet veel soeps. Je ziet weer genoeg daar begrijpen wij Goed noteren kunnen we er nog wat mee als we met pensioen zijn en de loterij winnen.(hihihi)We wensen je een goede terug reis en misschien heeft Sint nog wat vor je achtergelaten thuis Liefs en groetjes uit Strien