Een reis van uitersten - Reisverslag uit Beijing, China van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu Een reis van uitersten - Reisverslag uit Beijing, China van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu

Een reis van uitersten

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

23 Oktober 2010 | China, Beijing

Hee westerlingen,

Hier nog een laatste bericht vanuit Azie. Ook de laatste week is voorbij gevlogen. Nou ja... de treinreis duurde wel erg lang en was redelijk claustrofobisch ipv hemels. Maar met een hoop kaarten, puzzelen en muziek luisteren zijn we de tijd goed doorgekomen. Aangekomen in Xian zijn we 's ochtends door een park gelopen waar in de vroege uurtjes een hoop gebeurd. Tafeltennissen, taj tji, zingen, dansen, fitnessen en diabolen gebeurd er volop. Daarna zijn we met de bus naar het terracotta leger gereden. Erg indrukwekkend! Grappig was ook de aanwezigheid van de nog levende ontdekker van de tombe die bereid was souvernirs te ondertekenen. Er waren al veel volledige terracotta strijders te bewonderen. Maar nog steeds zijn ze bezig met het bij elkaar zoeken van passende stukjes soldaat. Heb ook een hele foute versie van mezelf als strijder laten uitprinten, een foto van een versteende Thijs zeg maar. Terug in het centrum van Xian hebben we gefietst over de stadsmuur. Een rondje van zo'n 15 km. Heel grappig om zo de stad te bekijken. De volgende dag gingen we op pad naar de stad die echt bekend staat om zijn fietsen, Beijing (9 million bicycles). De fiets heeft daar inmiddels plaats gemaakt voor de auto, die nu betaalbaar voor de meesten is. Door de vele auto's hebben ze wel de regel dat je 1 dag per week niet mag rijden. Op maandag mogen auto's met een nummberbord eindigend op een 0 en 1 niet de weg op, op dinsdag 2 en 3 enz. Niet in te denken toch. Op dag 1 in Beijing zijn we naar de verbodenstad geweest (zie bovenstaande banner van deze blog) op dag 2 naar de chinese muur. Beiden mooi maar erg druk. Rustiger was het op het Olympisch park waar we in the watercube (ons gouden waterpolo zwemstadion) en the birds nest (athletiek stadion) zijn geweest. Schitterend aangelegde faciliteiten! Wel een erg groot contrast met de arme chinese wijken enkele kilometers verderop.
Over mooi aangelegd gesproken. Had vorige keer al verteld dat ik zou proberen af spreken met Jan-Willem (neef). Nou dat is gelukt en hoe. Hadden afgesproken bij zijn hotel. Dat bleek het mooiste en duurste hotel van Beijing te zijn, net 2 maanden open. Te luxe voor woorden. Zijn eerst gaan zwemmen op de 74ste etage. Keken al dobberend uit over de stad! Echt te erg! Daarna even de jacuzzi en sauna in gegaan. Vervolgens op de kamer gedoucht. Tijdens het afdrogen even de tv aangezet die verwerkt was in de badkamer spiegel :) Na gereserveerd te hebben bij Grill seventy nine, gevestigd op... inderdaad de 79ste verdieping, heerlijk gegeten. Ondanks de zware omstandigheden ;) was het erg gezellig! Alleen al grappig om in zo'n wereldstad zo ver van huis even bij te kletsen met familie.
Deze reis was duidelijk een reis van uitersten. Van 40 graden in India tot het vriespunt in China, van op zeeniveau tot 5200m en van de ganges tot de jacuzzi. Kortom een reis om nooit meer te vergeten!
Morgen gelukkig wel weer naar huis. Dus ga jullie snel weer zien. Ga je dan wel vermoeien met zo'n 2500 foto's. Tot dan!

• 23 Oktober 2010 - 09:00

Martijn:

Joo Thijs,

Ha wat lachen man! Wel even een verwennerij zeker in dat hotel. Ben erg benieuwd naar je foto's en die komen we vast wel door hoor. Een hele goede reis (maar als je dit leest ben je volgens mij gewoon al thuis:)) en we spreken elkaar dus snel.

Martijn

• 23 Oktober 2010 - 09:21

Liesbeth E:

Ha Thijs, zoals Martijn al schreef zal je al wel thuis zijn van de reis. Hopelijk veilig aangekomen.Wij zijn ook benieuwd naar je foto's. Steek de straat maar over en kom het ons laten zien onder het genot van een simpel drankje (haha)Leuk om eens die luxe te ervaren. Maar aan onze laan is het ook goed toeven hoor. Nou Thijs hopelijk tot gauw. Wat een belevenis!
    Groetjes Arie en Liesbeth

• 23 Oktober 2010 - 09:53

Mathijs:

He thijs,

In bekend gebied gebied voor mij! Je eerste reis zit erop.. top om te lezen allemaal.. ben ook erg benieuwd naar je foto's. Succes en we spreken elkaar

• 23 Oktober 2010 - 10:36

Jan-Piet En Jannie:

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je vader Thijs! Leuk dat je met Jan-Willem contact had en er van hebt genoten. Nu goeie reis naar huis en we hopen tot volgende week op het verjaardagsfeest.

• 23 Oktober 2010 - 11:23

Koen En Hélène:

Gefeliciteerd met je vader, Thijs! Koen had hem net aan de telefoon.
    Erg leuk om te lezen wat je allemaal weer hebt meegemaakt. Een hele goeie reis naar huis waar je heerlijk kan gaan nagieten van alle indrukken en foto's!!!

• 23 Oktober 2010 - 12:52

Richard:

we prikken wel een avondje voor de 2500 foto's. Ik verwacht een presentatie met oa muziek van Katie Melua. Hopelijk geen problemen met de terugreis (orkaan boven China enzo)
    tot later!

• 23 Oktober 2010 - 12:54

Leen En Adri:

Hallo Thijs Gefeliciteerd met je vaders verjaardag en genieten nu het weekend Wat een luxe bij JanWillem je hebt aardig wat meegemaakt Liefs en Groetjes en tot ziens

• 23 Oktober 2010 - 12:57

Franklin En Nana:

Hoi lieve Thijs ,wat een fantastisch verhaal en leuk dat het gelukt is je neef te ontmoeten .Morgen kom je weer thuis lekker thuis en dan willen we nog veel meer verhalen horen en foto's bekijken.Gefeliciteerd met je vader ,maar dat doen we nog wel in het echt over .Tot gauw dikke kus en groetjes Franklin en Nana.

• 24 Oktober 2010 - 15:32

Mirjam:

Hoi Thijs,
    Je hebt denk een fantastische reis achter de rug. Ik hoop dat je een goede terugreis hebt gehad en dat je weer lekker kunt genieten van ons kleine Nederlandje. We horen de verhalen wel een keer live van je.
    Lekker even uitrusten en je laten verwennen door het thuisfront.
    groetjes en tot gauw
    Mirjam Doornekamp

• 25 Oktober 2010 - 14:22

Manon En Co:

Hai Thijs, Ik weet dat je al thuis bent, heb gisteren laat even Remco gesproken. Die had je mee opgehaald. Je foto's krijgen we vast zaterdag te zien. Dan ben je vast al weer een beetje bijgekomen van alles.
    Dus.... tot zaterdag
    liefs van ons