De smaak te pakken! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu De smaak te pakken! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu

De smaak te pakken!

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

05 Oktober 2010 | Nepal, Kathmandu

Hee trouwe volgers,
Na bijgekomen te zijn van de cultuurshock, genaamd India, kon het genieten beginnen! Inmiddels gewend geraakt aan alle olifanten, kamelen en koeien die ook deel nemen aan het verkeer. We hebben zelfs een chauffeur zo ver gekregen om zelf een stukje in een tuctuc te mogen slalommen tussen alle verkeersobstakels. Was heel grappig, maar wel gevaarlijk. Vorige keer vertelde ik al over het geplande bezoek aan de Indische bioscoop. De film was super grappig! Hebben zitten kijken naar politiemannen met foute snorren, die vanuit het niets begonnen te dansen zoals dat in Bollywood films altijd het geval is. Dit was dus voor de mannen en vrouwen erg vermakkelijk. Ook de Indiers keken hun ogen uit, ook al was niet de film de aandachtstrekker, maar waren wij blanken interessanter. Na Jaipur met de bus doorgereden naar Agra. Waar we om zes uur 's ochtends in de rij stonden om de Taj Mahal met zonsopgang te bekijken. Mooi ding! De volgende dag gingen we met een nachttrein op weg naar Varanasi. Een beleving op zich. In een soort van stapelbed geprobeerd te slapen. Maar als je heel de nacht trilt en je je bagage als kussen hebt wordt t toch lastig. Varanasi staat bekend om zijn ligging aan de Ganges-rivier. Met een boot hebben we hierover gevaren en deelgenomen aan een ceremonie. Dit was het aansteken van een waxinelichtje deze in het water leggen en een wens doen. Dit klinkt romantisch, maar als je dit waxinelichtje naast een voorbijdrijvende schedel in het water legt is dat t niet echt meer. Kortom indrukwekkend maar ranzig. Nu inmiddels in Nepal, dit is in meerdere opzichten een verbetering. Schoner, 10 gaden minder warm en een vriendelijker volk. Heb gisteren in de bergen van Nepal een hele dag een trekking gehad. Een verademing na 9 dagen alleen maar in steden verbleven te zijn. Vandaag met 15 man uit de groep een vlucht gemaakt over de Himalayas met in het zicht de Mount Everest. Een topvlucht!
Nu gelukkig dus veel positievere verhalen! Een aan-1-schakeling van onvergetelijke gebeurtenissen.
Komende 7 dagen ga ik elke dag naar een andere stad. Dus naast de activiteiten waarschijnlijk weinig tijd om van me te laten horen.
Super bedankt voor al jullie reacties, voetbalscores, enz. Jullie horen weer van mij als ik in China ben.
p.s. hoop ook weer aantal foto's met een omweg te kunnen plaatsen.

• 05 Oktober 2010 - 11:44

Annelieke:

Heej broer!
    Wat ontzettend leuk allemaal! Wat lijkt me die Himalaya tocht gaaf!
    Hier is ook alles goed.

Kus liek

• 05 Oktober 2010 - 11:59

Mirjam:

Hoi Thijs,
    Indrukwekkende verhalen. Doe voorzichtig en geniet. groetjes.

• 05 Oktober 2010 - 12:27

Christien:

Moest nog denken aan die PC die je de vorige keer noemde, heb jij dat ook dan je dan 3 minuten moet wachten op je scherm voordat het getypte in beeld komt? Haha! Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Veel plezier nog!

• 05 Oktober 2010 - 12:45

Mathijs:

Hey thijssie,

Super verhalen! je hebt alweer een hoop meegemaakt!

veel plezier in China
    Tzeidjen,
    Mathijs

• 05 Oktober 2010 - 13:15

Remco:

Nice! Ik ben jaloers gast ;) Geniet er van!

• 05 Oktober 2010 - 13:23

Koen En Hélène:

Geweldig Thijs, wat een ervaringen allemaal, zoals de Himalaya. Wat een TOP idee van jou om dit aan te pakken en gewoon te DOEN! Als ik 40 jaar jonger was zou ik zeggen RESPECT MAN!
    Goeie reis verder...

• 05 Oktober 2010 - 13:52

Manon:

Klinkt allemaal geweldig, kan alleen maar jaloers zijn. Gaaf zo'n vlucht. Ga vooral door met het verzamelen van onvergetelijke en mooie gebeurtenissen, en deel ze met ons.
    Liefs

• 05 Oktober 2010 - 14:22

Richard:

Eindelijk de legendarische avonturen van Thijssie. Dit gaat een heel dik boek worden of non? 'Wo shi Helanren' kan belangrijk zijn wil je de mensen in het Chinese iets uitleggen. Blijf genieten!!

• 05 Oktober 2010 - 14:44

Liesbeth:

Leuk weer wat van je te lezen. Wat een avontuur. De Ganges is toch erg vies. Stonk het niet? Benieuwd naar je belevenissen in China.
    Groetjes vanuit het Waddinxveense

• 05 Oktober 2010 - 15:38

Jan En Yvonne:

Fijn om weer wat van je te horen en dat je zo geniet.Wij zetten er ook maar een reactie op want sommige mensen maakten zich al ongerust.Wat een super belevenissen allemaal.Dikke kus van ons.

• 05 Oktober 2010 - 15:41

Nana En Franklin:

Ha die thijs ,ik begon je al te missen ,maar nu weer fantastische verhalen,we vinden het reuze leuk dit allemaal te volgen .Geniet verder met volle teugen,dikke kus en groetjes van Nana en Franklin

• 05 Oktober 2010 - 15:56

Ro:

Ha die Thijs! Tof om steeds je reisverslagen te lezen! Geniet ervan kerel!

Mzzl

• 05 Oktober 2010 - 16:10

Toob:

Geweldig Thijs wat een happening en pas op 50% maar al 200% genieten. Dat zijn de mooie verdienmodellen!

Bij ons alles toppie... Heb net pepernoten gegeten! :-)

• 05 Oktober 2010 - 18:17

Miranda:

Ha Thijs, wat leuk om je avonturen te lezen! Wat een ervaring man! Blijf genieten en veel plezier, we blijven je volgen!
    Groeten van ons allen

• 05 Oktober 2010 - 18:23

Leen En Adri:

Geweldig Thijs en zeker de Himalaya het gaat wel allemaal in een sneltreinvaart he Weinig tijd om uit te rusten maar die vlucht lijkt me geweldig Geniet en heb nog een heel goeie reis verder in China Liefs uit Strien

• 05 Oktober 2010 - 18:33

Sheila:

Hey Thijssie!

Top al die nieuwe indrukken en belevenissen, altijd al in een tuctuc willen reizen, wellicht komt het er nog een keer van! Enjoy de komende week, klinkt als veeeel foto's maken :-)

• 06 Oktober 2010 - 12:39

Carla:

Hoi lieve thijs, super om die mooie verhalen te lezen. Ik heb mijn email thuis maar aangemeld anders krijg ik ruzie met de baas! haha.
    Geweldig , ga zo door met genieten enneehh niet meer slalommen met een tuc-tuc hoor.
    P.s. hoe is het met de lovers?!
    Dikke knuffel Carla

• 06 Oktober 2010 - 18:55

Claudia:

Klinkt allemaal super Thijs! Zoals je ziet zijn wij vooral ook erg benieuwd in hoeverre ons reispakket van pas komt onderweg! Horen het wel he als er een refill nodig is voor reis 2 straks :-). Geniet van je mooie reis!

• 14 Oktober 2010 - 10:49

Hans:

Hoi Thijs,
    Al aangekomen in China neem ik aan. Je maakt dus weer mooie en spanende dingen mee en blijkbaar heb je reisgenoten waarmee goed optrekt. Lekker veel meemaken en blijven schrijven graag. Hans

• 14 Oktober 2010 - 13:52

Leen En Adri:

Thijs hoe is het in China denk wel schoner en groter als India Zie dat je over 10 dagen alweer trug bent geniet ervan en we lezen graag de verslagen van je Liefs uit Strien

• 18 Oktober 2010 - 18:47

Jan-Piet En Jannie:

Hallo Neef Thijs, Wat leuk om je verslagen te lezen en je foto's te zien. Een bijzondere reis mag je wel zeggen.
    Wat fijn dat je het zo met iedereen wil delen.
    Geniet er volop van en van ons hele gezin de hartelijke groeten.