Eerste dagen in India - Reisverslag uit Jaipur, India van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu Eerste dagen in India - Reisverslag uit Jaipur, India van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in India

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

28 September 2010 | India, Jaipur

Hallo allemaal,

Hier een bericht vanuit Jaipur. Het eerste op de reis waar ik erg benieuwd naar was waren de mensen uit de groep. Er zitten gelukkig een hoop leuke medereizigers bij, waarvan ik er met 4 jongeren het meest om ga. Op London Heathrow had ik de meesten al ontmoet. Ook naar de reisleider heb ik op Delhi airport niet hoeven zoeken, want hij lag al naast me in het vliegtuig te tukken. Iets wat mij in die nacht tijdens het vliegen niet lukte. Daardoor waren de eerste twee dagen erg zwaar. Als je 36 uur niet geslapen hebt is de warmte en chaos in Delhi nogal pittig. Heb toen wel even gedacht aan de afkorting van INDIA: I'm Not Doing India Again. Op deze 2e dag (dag 1 was reisdag) zijn we rond gereden in taxi's door de stad. Veel tempels gezien, zo ook de Bahai Tempel. Deze was voor alle geloven, multitheistisch zoals onze reisleider dat noemde. Gelukkig snel weer weg gegaan uit Delhi naar Jaipur. Waar ik in een top hotel zit met een stille airco, eindelijk slapen dus. Heb een echte Indische kamer in mn eentje. Vandaag hebben we in Jaipur een bezoek gebracht aan het koninklijke crematorium en een apen tempel, waar ik ook gezegend ben en een oranje stip op mn voor hoofd kreeg. Gelukkig nu even een vrije middag, om uit te rusten voor de activiteit van vanavond: naar de bios voor een Bollywood film. Hoop snel weer van me te laten horen als het drukke programma het toe laat.

p.s. had 8 foto's uitgekozen om bij het verslag te plaatsen, maar deze computer komt uit het jaar 0, dus helaas niet mogelijk

  • 28 September 2010 - 12:30

    Liesbeth Emmerzaal:

    Nou die foto's houden we dan nog tegoed. Ben je nu bevorderd tot de hoogste kaste? Zullen we je voortaan me u aanspreken. Leuk zo'n verslag te lezen. Hou dat vol.
    Benieuwd naar je volgende verslag.
    Groetjes weer.

  • 28 September 2010 - 12:43

    Martijn:

    Joo Thijs,

    Top man dat er vier jongeren zijn. Kan je daar lekker mee optrekken. Al heel wat gedaan man zo te horen! Ben benieuwd naar de foto's maar die komen vanzelf wel. Zo te horen ga jij het helemaal naar je zin hebben! Ik wacht in spanning af op je volgende bericht.

    Martijn

    P.s vanavond Ajax - AC Milan dus je krijgt de uitslag nog wel van mij te horen!

  • 28 September 2010 - 12:44

    Koen En Hélène:

    Fijn dat je goed bent aangekomen en geweldig dat we zo met je mee mogen reizen. Zelfs zonder foto's ben in in staat het zeer beeldend te vertellen.Van horen zeggen weten we dat India bijzonder kleurrijk is. Kom lekker bij van de reis in je heerlijke Indische bed!
    liefzzz van ons.

  • 28 September 2010 - 12:50

    Peter:

    Die reis gaat ook nog flink bijdragen aan jouw creativiteit! I'm Not Doing India Again...

    Fijn om te horen dat de groep leuk is. Veel plezier met de Bollywood film. Ik wist wel dat je iets met Bollywood ging doen ;-) Nu nog een rol regelen in een film :P

    Tschus
    Peter

  • 28 September 2010 - 12:57

    Manon:

    Hoi Thijs, van Yvonne al gehoord dat je goed aangekomen bent, en de groep leuk is. Dat is al winst toch. Geniet ervan, bollywood film is dolkomisch.... geniet ervan. En je schrijft zoals je praat.... Ik geniet met je mee.
    Groetjes en veel plezier.

  • 28 September 2010 - 13:10

    Mathijs:

    Hey thijssie,

    De eerste avonturen zijn dus al beleefd. Ben benieuwd naar de foto's.

    Geniet ervan!

    Groet,
    Mathijs

  • 28 September 2010 - 13:15

    Remco:

    Wow, klinkt gaaf man! Maar wel meteen negatief over India.. t wordt vast tijd dat je naar Nepal doorreist ;) Geniet van de rust momenten die je hebt, maar vooral van de momenten dat je geen rust hebt! Uitrusten kan wel weer als je terug bent in dit koude kikkerlandje!

    Ben erg benieuwd naar je foto's dus show something als je een goede pc vind!

    Ciao!

  • 28 September 2010 - 15:15

    Esther:

    Fijn om te horen dat je er bent :) Helemaal leuk dat de groep je bevalt...! Geniet!

    Liefs, xx

  • 28 September 2010 - 17:20

    Richard:

    Bahai, volgen Maik Middendorp en zijn vrouw toch ook? wel gaaf, wanneer naar de Taj Mahal? En kunnen we al snel enige Indische woorden verwachten? Have fun at the movies 2nite!!! Später!!

  • 29 September 2010 - 08:53

    Miranda Kruithof:

    Ha Thijs, goed om te lezen dat je eerste dagen al goed verlopen zijn! We blijven je volgen! Leuk om je avonturen te lezen. Geniet ervan!

    Groetjes

  • 29 September 2010 - 09:08

    Martijn:

    Zoals beloofd: Ajax - AC Milan : 1-1.

    Een goede eerste helft van Ajax. Aanvallend spel aardig wat kansen. Stuk beter als AC. Tweede helft minder van beide kanten. Overall was Ajax iets beter als AC.

    Greetings,

    Martijn

  • 29 September 2010 - 09:47

    Nana En Franklin:

    Hoi Thijs ,wat heerlijk om te horen dat er leuke mensen in je groep zitten en dat je al een hoop mooie dingen gezien hebt,we genieten met je mee.veel liefs van ons en tot de volgende mail.

  • 29 September 2010 - 10:18

    Richard :

    Ik bedoelde uiteraard Hindi, maar kon ik niet opkomen gisteren. Have fun!

  • 29 September 2010 - 12:11

    Toob:

    Wat een heerlijke verhalen Thijs, ik ken je net weg en nu al moe :-) Hoe is het met de verkering en heb je al delen van ons reispakket moeten gebruiken ik wil foto's zien, kunnen we niet twitteren dat is veel korter 140 tekens. Fijn dat je het naar je zin hebt lekker je bent al bijna een hele week weg...dus nog 3 weken en dan ben je weer terug dat is dus beter. Heb je je 2e reis al kunnen boeken?! Mooi mooi mooi los ballos... lekker die rijst?!

  • 29 September 2010 - 14:19

    Annelieke:

    Hee!
    Wat leuk om te horen allemaal!Ik zie het al voor me, jij met een stip op je hoofd;)hier alles goed!
    Hele dikke kus!

  • 29 September 2010 - 17:56

    Sarissa:

    He Thijs!
    Zit vanuit hier mee te genieten:D
    Ben natuurlijk benieuwd naar je foto's!
    Al een stijve nek van het rondsjouwen van dat ding?
    Enjoy!

  • 29 September 2010 - 18:45

    Elise:

    Hoi Thijs!
    Wat fijn om te horen dat je gezegend bent en een oranje stip hebt op je voorhoofd;)! Toch een beetje nederland op je gezicht!

    Eerste dagen van een reis heb ik ook altijd als pittig ervaren. Maar wanneer je eenmaal door de de zure appel hebt gebeten zal het genieten niet meer ophouden!

    Geniet ervan!

  • 29 September 2010 - 20:24

    Leen En Adri:

    Hoi Thijs Leuk een bericht van je te lezen jammer dat de fotoos niet lukte Geniet van je reis en de indrukken die je opdoet in den vreemde Liefs uit Strien

  • 30 September 2010 - 07:39

    Remco:

    Thijssie!!

    Vette foto's man!! Top dat je ze erop hebt gekregen!! ;)

    Laters!

  • 30 September 2010 - 09:47

    Richard:

    mooie foto's, één set up kwam me bekend voor! Oh en hoe is het met de verkering?!

  • 30 September 2010 - 13:33

    Adri:

    Hoi Thijs wat een leuke fotoos heb je ook nog op die olifant gezeten Het lijkt me echt genieten dit te doen geniet ervan Liefs uit Strien

  • 02 Oktober 2010 - 14:16

    Hans Bothe:

    Thijs,
    Het liefs zou ik zeggen, wacht even, ik kom eraan. Ik bedoel eigenlijk heel veel zien, proeven, ervaren, plezier en genieten.

  • 03 Oktober 2010 - 18:00

    Lisa&noé:

    hee thijs
    fijn om te wete dat je en leuke groep hebt,zo te horen en zien heb je het daar heel leuk nog veel plezier!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 20 Sept. 2010
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 112898

Voorgaande reizen:

31 Maart 2017 - 14 April 2017

IJsland & Amerika

24 April 2016 - 12 Mei 2016

Brazilië

09 Februari 2011 - 09 Maart 2011

Australië

14 November 2010 - 06 December 2010

Zuid-Afrika, Lesotho, Swaziland

25 September 2010 - 24 Oktober 2010

Van Delhi naar Beijing

Landen bezocht: