Inspanning wordt beloond - Reisverslag uit Abraão, Brazilië van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu Inspanning wordt beloond - Reisverslag uit Abraão, Brazilië van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu

Inspanning wordt beloond

Blijf op de hoogte en volg Thijs

08 Mei 2016 | Brazilië, Abraão

Waar we het in de vorige blogs nog hadden over het regenachtige weer en een tegenvallende treinrit moeten we nu bekennen dat we hele andere stress hebben. Echte vakantiestress, want we maken ons slechts druk om hoe snel de vloed ons terrastafeltje bereikt, zand op je handdoek en dat ene missende woord in de kruiswoordpuzzel. Kortom we zitten helemaal in onze vakantiemodus.

Voordat we naar Ilha Grande zijn gevaren hebben we eerst nog een eendaagse stop gemaakt in Paraty. Dit is een klein koloniaal stadje met een pittoresk centrum. Witte huisjes met gekleurde kozijnen, paard en wagen door de straten en gezellige terrasjes. Voordat we daar van konden genieten zijn we eerst op de mountainbike gestapt. De berg op was even bikkelen maar met een schitterde waterval als beloning was dit het zeker waard. Toen we met onze zware benen thuis kwamen werden we verwelkomt door een Sagui-aapje. Een voorbode van wat ons nog te wachten stond op Ilha Grande.

Na een ruige busrit met scholieren en andere locals kwamen we een beetje door elkaar geschud aan in Angra dos Reis. Daar hebben we de boot genomen om uiteindelijk voet aan wal te zetten op Ilha Grande. Een eiland vol met tropisch regenwoud dat in de zomermaanden een vakantiebestemming is voor vele Brazilianen. Maar aangezien het hier nu herfst is, is het relatief rustig. In deze rust hebben we heerlijk genoten van middagjes strand waar je voor de moeilijkheid alleen kan komen nadat je een korte trail door het regenwoud hebt afgelegd.

Verder hebben we het ons zelf ook nog even moeilijk gemaakt. Vanaf het dorpje Abraao op Ilha Grande zie je een bergtop in de vorm van een papegaai, 'Pico do Papagaio' genoemd. Vanmorgen zijn we in alle vroegte vertrokken naar deze top om 6 uur later afgepeigerd weer terug in het dorp te komen. Onderweg zijn we opgeschrikt door apengebrul, wat behoorlijk angstaanjagend klinkt. Het is dat we hierover gelezen hadden maar anders waren we direct rechtsomkeert gegaan. Na ook daadwerkelijk apen, slangen en allerlei vogels te zijn tegengekomen is onze treinrit toch nog een beetje goedgemaakt en kunnen we morgen met een gerust hart naar Rio de Janeiro vertrekken!

• 08 Mei 2016 - 09:42

Leen En Adri Kruithof :

Hallo luidjes Wat een heerlijke trip hebben jullie weer achter de rug Midden in het oerwoud back to nature noemen ze dat toch Maar hier gaat het op het ogenblik ook wel hoor lekker zonnetje en heerlijk relaxen
    Wij hoeven niet op de zee te letten hier blijft alles gewoon staan Volgende week familie dag dus alle nieuwe neefjes en nichtjes kunnen we weer bewonderen Maar genieten jullie maar heerlijk van de prachtige natuur daar en heb een heel fijne vakantie Liefs en groetjes Leen en Adri xxxx

• 09 Mei 2016 - 10:55

Franklin En Nana:

Wat een heerlijke reis,geniet van jullie laatste dagen in Brazilie.
    Wij zitten heerlijk onder de noten boom ,het is hier prachtig weer.
    dikke knuffels en tot gauw Franklin en Nana.