Een frisse start - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu Een frisse start - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu

Een frisse start

Blijf op de hoogte en volg Thijs

28 April 2016 | Brazilië, Curitiba

Met louter korte broeken en t-shirts in onze backpacks vertrokken wij zondag naar Brazilië. Met in ons achterhoofd dat het met Koningsdag in Nederland zou sneeuwen en wij dan lekker in t zonnetje zouden zitten. Maar uiteindelijk bleek dat die ene lange broek die we in het vliegtuig aan hadden toch ook hier wel erg goed van pas kwam. De afgelopen dagen hebben we namelijk alleen maar in de regen gelopen bij een temperatuur van zo'n 15 graden. De eerste dagen hebben we Foz do Iguacu (watervallen) bezocht. Maandag hebben we deze vanaf de Braziliaanse kant bekeken. Dinsdag zijn we de grens over gegaan om van de Argentijnse kant het water te zien vallen, want water is er gevallen die dagen, heel veel water! De poncho's en camerahoes die eigenlijk bedoeld waren voor de nevel van de watervallen waren nu hard nodig om de regen tegen te gaan. Ondanks het slechte weer hebben we wel erg genoten van dit natuurwonder.

Naast Brazilië en Argentinië hebben we ook Paraguay vanaf een afstand zien liggen. Vanaf het Marco das tres Fronteiras zie je alle drie de landen gescheiden door twee samenkomende rivieren. Elk land is op afstand te herkennen aan een grote pilaar in de kleuren van de vlag.

Vanochtend hebben we onze backpack weer ingepakt om verder te trekken richting het oosten. Eenmaal in de lucht hebben we zowaar de watervallen ook nog van bovenaf kunnen zien. Hoe groots het was toen we er dichtbij waren zo 'klein' leek het vanuit de lucht. Na een uur vliegen hebben we de regen achter ons gelaten en zijn we veilig geland in Curitiba waar we eindelijk de Zuid-Amerikaanse zon te zien hebben gekregen! Hier maken we een tussenstop omdat we veel gelezen hebben over een mooie treinreis die je kunt maken door tropisch regenwoud. Na het ontcijferen van de Portugese website is het ons gelukt om kaartjes te bemachtigen voor dit veelbelovende ritje. Want de Portugese taal is best een struikelblok. Met handen en voeten uitleggen dat je je eten al op hebt en wilt afrekenen en niet opnieuw hetzelfde wil bestellen blijkt nog een hele opgave. Echt niet te doen!

Morgenavond vliegen we alweer door naar Sao Paulo om op bezoek te gaan bij de familie van Els; Hans, Taise en kleine Benjamin. We kijken er naar uit om na alle verhalen, appjes en foto's van Hans ze nu echt te kunnen zien. We komen eraan!

• 28 April 2016 - 09:52

Arie En Liesbeth:

Hoi Thijs en Els,
    Leuk jullie verslag te lezen. Wat een natuur geweld die watervallen.prachtig.Jammer van de regen, maar troost je die is hier (Alphen,Noord-Brabant ) met bakken uit de hemel gevallen. Een hele belevenis. Geniet van het familiebezoek en we zien uit naar jullie volgende verslag en foto's.
    Grtjs Arie en Liesbeth

• 28 April 2016 - 09:57

Wienanda:

Waar zit de 'like' button?? ;)

Mooie reis! Leuk om jullie op afstand te kunnen volgen.
    Veel plezier bij Hans, Taise, Benjamin en doe opa&oma en passant ook maar de groetjes daar. ;)

Veel plezier verder!

• 28 April 2016 - 10:41

Nana En Franklin:

Hoi lieverds ,wat leuk om jullie verhaal weer te lezen.
    Leuke foto,s ,fijne reis verder,geniet ervan.
    Veel liefs Nana en Franklin

• 28 April 2016 - 15:54

Alies:

Hi! Jammer van het weer zeg! Foz is met zon veel mooier :-).
    Voor de rekening is: 'a conta por favor' meestal voldoende.
    haha..succes en veel plezier verder!

• 29 April 2016 - 12:15

Koen En Hélène:

Thijs en Els, wat een avontuur! Kunnen we jullie ook gelijk feliciteren met jullie neefje Daan Nathan.
    Een hele goeie reis verder en liefs, Koen en Hélène

• 29 April 2016 - 21:01

Willem Jan:

Leuk om te lezen! Lekker verder genieten!!!

• 29 April 2016 - 22:44

Saar:

Haha, één lange broek, optimist;)
    Succes met jullie Portugees!

• 30 April 2016 - 10:48

Ton, Emy En Manon: