Afgesloten van de bewoonde wereld - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu Afgesloten van de bewoonde wereld - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu

Afgesloten van de bewoonde wereld

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

05 Maart 2011 | Australië, Cairns

Allo daar,

Hier na lange tijd weer een bericht. Na een geweldige helikoptervlucht zijn we in week 2 en 3 in the outback (woestijn) beland. Dus geen bericht want Internet en zelfs mobiel ontvangst voor 3 dagen totaal ni mogelijk. Het was echt back to basic: slapen in tenten, mee koken en gezellig samen afwassen. En dit allemaal tussen de koala's en kangeroos, die je door hun schutkleur soms gewoon voorbij loopt. Wegens de enorme warmte (23.00 nog 31*C) hebben we in het plaatsje Cooper Pedy in n grot geslapen. Het stadje staat bekend om z'n opaal. Arbeiders kwamen er achter dat de schacht waar ze overdag in werkten ook 's avonds voor verkoeling kon zorgen. Sindsdien woont het hele dorp onder de grond. In de outback ligt ook het wel bekende Ayers Rock dat tegenwoordig Uluru heet. Met champagne hebben we in de avond met utzicht op de aborinal-berg de zonsondergang aanschouwt. De dag ervoor met grote flessen water door Kings Canyon gelopen. Tussen de rode bergen lag een schitterend meertje waar we even in gedoken zijn. Het opdrogen van j kleren duurt toch maar 5 minuten dus waarom zou j t laten.. Na een aantal omleidingen wegens overstromingen inmiddels toch via de trein en een binnenlandse vlucht in Cairns aangekomen. Morgen snorkelen en eventueel duiken in het Great Barrier Reef. Dag erna waarschijnlijk raften. Vele australische steden zijn klein en soms volledig uitgestorven dus deze activiteiten voor de komende dagen komen als geroepen.

• 05 Maart 2011 - 09:34

Martijn:

Jooo Thijs,

SUPER VET!! Klinkt echt geweldig. Nu ben ik helemaal benieuwd naar je foto's. Je reis zit er alweer bijna op dus ik zou zeggen geniet er nog van! Tot snel weer!

Martijn

• 05 Maart 2011 - 10:15

Jan-Piet En Jannie:

Hallo wereldreiziger Thijs!
    Wat een belevenissen allemaal! Prachtige ervaring. Mooi foto's.
    Leuk dat je ons zo mee laat genieten hoor!
    Groetjes van ons allemaal.
    P.S. Christien en Saskia groeien goed door de kindjes die op komst zijn.

• 05 Maart 2011 - 12:16

Richard:

klinkt mooi, gaaf of 'truly amazing'!
    Great barrier reef, as I told you, watch out for sharks and stingrays! Have a good time, mate!

• 05 Maart 2011 - 13:14

Esther:

Wauw! Geniet nog even van je tijd daar, voor je het weet ben je weer hier..! Liefs, Esther

• 05 Maart 2011 - 14:03

Franklin En Nana:

Hallo Thijs ,leuk om weer iets van je te horen en je verhaal +foto's zijn prachtig.Geniet nog maar even van je laatste dagen ,tot gauw groetjes van ons ,liefs Nana

• 05 Maart 2011 - 14:05

Liesbeth E:

Leuk weer wat te lezen over je reis. Gaaf hoor. Dat duiken lijkt me wel wat. Ik heb een boek met foto's over het Rif, maar de werkelijkheid zal veel mooier zijn. We zien weer uit naar jouw foto's d.m.v. weer een fotoboek?
    Fijne laatste dagen nog en groetjes

Arie en Liesbeth

• 05 Maart 2011 - 15:10

Manon En Co.:

Wouw Thijs, klinkt weer super.
    Geniet nog even, en we komen gauw weer je foto's kijken.
    Liefs ons x

• 05 Maart 2011 - 15:52

Toob:

Kijk dat zijn de berichten Thijs. Nog een paar mooie inspirerende dag in Australie daar, voor je het weet ben je weer in de Nederlandse bewoonde wereld en zit je wereld avontuur in drie stappen er bijna op. Geniet nog even! Vanuit een koud Alphen aan den Rijn je makkers van Buro Toob

• 05 Maart 2011 - 16:39

Mirjam:

Hoi Thijs,
    Wat een belevenissen allemaal. Nog even genieten en dan weer terug. De droom van een wereldreis nadert zijn einde. De droom is werkelijkheid geworden. Een mooi tijd om op terug te kijken.

• 05 Maart 2011 - 22:39

Len En Adri:

Hai Thijs
    Leuk joh en jij maar genieten en veel zien zou je daar niet willen blijven.Er zijn jongeren die daar gelijk gaan werken hier is het nog maar koud hoor Mooie fotoos ook en de reis zit er bijna weer op jammer he Geniet er nog ff van en goeie trugreis Liefs uit Strien

• 06 Maart 2011 - 13:13

Koen En Hélène:

Hé Thijs, deze reis heeft je wel heel dicht bij het echte leven daar gebracht. Klinkt allemaal erg indrukwekkend; wat een ervaringen allemaal. Hopelijk ben je niet verslaafd geraakt aan het reizen en avonturen beleven want het einde van de grote reizen is nu voorlopig in zicht. Geniet heerlijk door! Groetjes van ons 4.