In het land van flying doctors en skippy - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu In het land van flying doctors en skippy - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu

In het land van flying doctors en skippy

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

17 Februari 2011 | Australië, Melbourne

Hee dutchies,

Hier weer even een teken van leven, dit maal vanaf de andere kant van de wereld. Na 24 uur, 4 vliegtuig-maaltijden en 6 films aangekomen op Sydney airport. Daar werden we opgewacht door een soort Steve Irwin (zie foto) die onze australische gids voor de eerste 2 weken zou zijn. We kwamen gelukkig om 9 uur 's avonds australische tijd (10 uur later) aan, waardoor we na een welkomsdrankje direct ons bed in konden om bij te komen van de vlucht. De volgende 2 dagen waren we vrij in Sydney. Als eerste zijn we natuurlijk naar het bekende Opera House gegaan. Vanuit the botanic gardens, waar kaketoe's van boom naar boom vliegen, zagen we de landmark al liggen. Na er even binnen te zijn geweest hebben we de stad nog vanaf een ferry en vanaf de sydney tower bekeken. De tweede dag zijn we naar het olympisch park gegaan. Na de zomerspelen van 2000 is het inmiddels wel een beetje vervallen. In de middag nog op het witte zand van Bondi Beach gelopen, waar surfdudes hoge golven trotseren. De volgende stop was de hoofdstad Canberra. Een stad die door de grote strijd tussen Sydney en Melbourne gecreeerd is en fungeerd als het politieke centrum van het land. Door de doordachte aanleg is het een stad zonder gevoel waar voornamelijk veel ambtenaren te vinden zijn. Ben nu inmiddels in Melbourne, dat net als Sydney zeker wel een stad met gevoel is, waar volop geleefd wordt. Wel zijn de metropolen beiden kleiner dan ik dacht. Aan twee dagen heb je meer dan genoeg om het meeste te bezichtigen. Aangekomen in Melbourne dacht ik: laat ik weer eens een sportcomplex bezoeken. Dit keer het terrein van de Australian Open. Na een rondleiding door kleedkamers, hall of fame en de Rod Laver Arena, konden we gratis twee rackets huren. We werden begeleid naar het Margaret Court (baan 2 van het Grand Slam Toernooi), waar we ons een uur lang in de snik hitte in het zweet hebben gewerkt. Na elke rally heb ik natuurlijk met gebalde vuist op zn Letin Hewitts 'COME ON' geroepen. Op een paar druppels na hebben we in de eerste week redelijk weer gehad. Komende dagen gaan we via Adelaide naar de Outback, waar het kwik richting de 40 graden kan stijgen. Mooi weer dus en een hoop leuke activiteiten voor de boeg. Morgen bijvoorbeeld al een helikoptervlucht!

• 17 Februari 2011 - 07:03

Toob Alers:

Zo te lezen Thijs heb je het ook prima naar je zin op deze derde reis. Weer een heel andere maar wel leuk om dit verslag wederom te lezen. Je maakt in ieder geval voldoende mee. Enjoy live enjoy new views!

• 17 Februari 2011 - 07:36

Marieke:

Leuk!!
    Klinkt allemaal weer fantastisch!
    Have fun DUDE!

• 17 Februari 2011 - 08:25

Martijn:

Joo Thijs,

Tssss jij mag nu dus gewoon zeggen dat je op de Australien Open gespeeld hebt ;). Hoger zul je denk ik niet komen. Respect. Maar je hebt alweer aardig wat gedaan. Volgens mij ga jij het erg naar je zin daar hebben. Ook nu verwacht ik een aardig bruine thijs terug he :) je gaat er maar voor werken. Overigens vind ik die "steve Irwin" er een beetje laat ik zeggen appart uitzien :).

Spreek je

Martijn

• 17 Februari 2011 - 08:40

Liesbeth E:

Ha die Thijs,
    Te gek joh, al die dingen die je bezocht hebt en zelf ondergaan hebt. Tennissen op de Australian Open. Toe maar, dat kunnen er niet veel je nazeggen. Het is daar dus lekker warm. Sterkte in de 40 gr. Geef mij dan toch maar ons kikkerlandje. Geniet verder en we zijn benieuwd naar je volgende verslag.
    Groetjes
    Arie en Liesbeth Emmerzaal

• 17 Februari 2011 - 11:34

Marloes Nuijten:

Wauw gaaf Thijs!
    Nog heel veel plezier daar en geniet!

Liefs Marloes

• 17 Februari 2011 - 12:02

Miranda :

Ha Thijs,
    Leuk om je avonturen down under te lezen! Have fun en geniet!!!
    WIj genieten mee van een afstandje!

• 17 Februari 2011 - 12:24

Koen En Hélène:

Hé Thijs, dat klinkt weer goed allemaal! Mooi dat tennisverhaal, ik wist niet dat je tenniste?! By the way, onze neef, Pieter Vos, is vorige week naar Australië vertrokken voor zijn studie van drie of vier jaar...Zijn ouders wonen in Z-Afrika. Een hele mooie reis verder toegewenst!

• 17 Februari 2011 - 12:50

Richard:

wat je beschrijft komt me bekend voor, zóóó slecht was ons werkstuk over Australie in Havo3 dus niet. Tennissen op de Australian open courts, maar die techniek......??? Ga je nog op bezoek bij Johnny van't Schip? Have fun, mate!

• 17 Februari 2011 - 15:28

Franklin En Nana:

Hoi Thijs,dat is weer een leuk reisverslag en zo te lezen ben je weer heerlijk aan het genieten en wij genieten mee en leuke foto's,lieverd nog een hele fijne tijd,groetjes en liefs,Nana en Franklin.

• 17 Februari 2011 - 15:35

Esther:

Jij vermaakt je weer prima zo te lezen..! Nog veel plezier daar in het verre Australie, enjoy!

Liefs, xx Esther

• 17 Februari 2011 - 18:37

Linda (buro Toob):

Hee Thijs!

Jee wat gaaf zeg! Geniet er van, voor je het weet is het weer voorbij... :) Liefs Linda

• 18 Februari 2011 - 06:25

Mirjam:

Het klinkt allemaal weer erg leuk. Mooi weer en mooie bezichtigingen.
    Lekker getennisd maar helaas zonder publiek. Ben nu al benieuwd naar je volgende verslag. Geniet ervan.

• 19 Februari 2011 - 08:29

Leen En Adri:

Hoi Thijs je bent goed gearriveerd en alweer veel gezien leuk joh geniet ervan hier is het nog steeds koud en brrrrrrrrrrr. Jij staat er beter voor Liefs uit Strien

• 19 Februari 2011 - 11:00

Jaap En Ellen:

Hoi Thijs!

Wat een avonturen weer, gaaf hoor!
    Zien nog niet veel terug van stormen of overstromingen, gelukkig maar...
    Geniet van je reis, en we blijven je volgen.

Groetjes, Jaap en Ellen

• 24 Februari 2011 - 16:55

Marjan En Paul:

Ha Thijs,

"Klinkt"goed, alleen snap ik niet waarom jij nou zo weinig toeschouwers krijgt.........

Ben benieuwd wat deze reis je verder gaat brengen; heb je een leuke groep medereizigers?
    geniet ervan, groetjes van Marjan

• 04 Maart 2011 - 08:50

Jan-Piet En Jannie:

Wat een belevenissen Thijs, dit maakt niet iedereen mee. De tijd gaat bij ons snel en bij jou ook waarschijnlijk.
    Geniet nog met volle teugen en komt weer goed thuis.
    Groetjes van ons allemaal

• 04 Maart 2011 - 09:58

Ro:

Jammer dat Nadal niet tegenover je durfde te gaan staan! ;)

Tof dat je weer zoveel mooie en indrukwekkende dingen aan het doen bent en meemaakt! Geniet ervan mate!!!