Jetlag eindelijk achter de rug - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu Jetlag eindelijk achter de rug - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu

Jetlag eindelijk achter de rug

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

13 Maart 2011 | Nederland, Waddinxveen

Hee allemaal,

Na de 33 uur durende terugreis met een flinke jetlag aangekomen op Schiphol. Waar ik door de thuisblijvers door mn Australische-look (zomers hoedje) niet eens meer herkend werd. Omdat het tijdens deze reis erg moeilijk was tijd vrij te maken tussen het zonnen, zwemmen en uitgaan door, hierbij de laatste verhalen uit Australië.

Als laatste had ik verteld via een binnenlandse vlucht te zijn aangekomen in Cairns. Deze plaats ligt aan de Noord-Oost kust van Australië en staat bekend om het Great Barrier Reef, het grootste koraalrif van de wereld. Verschillende organisaties bieden daar snorkeltrips aan, enkelen zelfs met een gratis proefduik. Met de volledige groep werden we 's ochtends met een busje om half 8 opgepikt. In de haven liggen tientallen boten die allemaal 's ochtends vertrekken naar het rif. Eenmaal op de juiste boot krijg je flippers en een wetsuit aangemeten. Nog bijkomend van een zonnesteek die ik de dag ervoor had opgelopen kregen we tal van duikinstructies. Zo betekend duim omhoog niet OK, maar juist ik wil omhoog. Ook leer je over de drukverschillen die er boven en onder water zijn. Zo krijg je net als in het vliegtuig last van je oren en ook begon mn neus te bloeden. Maar daarna begon het genieten. Het was echt ongelooflijk. Je begeeft je echt in de film Finding Nemo. Overal koraal en overal de mooiste gekleurde vissen in allerlei soorten en maten. Echt te bizar mooi!!! Het duiken duurde helaas maar kort, maar ook waren er genoeg ondiepe gedeeltes waardoor je ook met snorkelen het zelfde zicht had. We hadden met de groep twee onderwater-camera's gehuurd, om zo te kunnen bewijzen hoe mooi het er was. Maar zoiets valt eigenlijk niet vast te leggen, je moet het gewoon zelf ervaren. Was echt een top dag!

Nu was de reis eigenlijk al compleet, maar we hadden nog twee dagen. Op zondag hebben we vervolgens nog een trip gemaakt langs Cape Tribulation een kuststrook vol met schittenrende natuur. Zo hebben we gevaren tussen de mangrovebomen op zoek naar krokodillen, slangen en kikkers. Gelopen over witte stranden en geslingerd aan lianen. De laatste dag hadden we eigenlijk nog willen gaan raften, maar het is gebleven bij shoppen en feestvieren. Kortom een reis met veel mooie natuur, drank en gezelligheid!

• 13 Maart 2011 - 19:46

Mirjam:

Hoi Thijs,
    Wat een belevenissen ! Prachtige natuur en mooie plaatjes. Weer een reis om nooit te vergeten, zo kan ik me voorstellen. Probeer nu maar weer eens te wennen in ons kleine kikkerlandje. Succes ermee.

• 14 Maart 2011 - 08:22

Miranda:

Ha Thijs, gaaf hoor al je avonturen mee te mogen beleven! Fantastisch al die foto's. Tja, en wat is je volgende reis of moet er eerst nog even gewerkt worden?! Je hebt vast de smaak te pakken....Succes en we spreken elkaar weer! groetjes!

• 14 Maart 2011 - 10:01

Jan-Piet En Jannie:

Welkpom thuis Thijs,
    Had je nog willen bellen maar kom eerst maar weer eens een beetje bij.
    Reizen is ook best vermoeiend.
    Maar we hopen je wel weer eens te spreken over je belevenissen.
    Heel veel groetjes van ons allemaal.

• 14 Maart 2011 - 15:00

Koen En Hélène:

Wat heb je weer een schitterende ervaringen opgedaan, Thijs. Die onderwaterbelevenis is erg indrukwekkend. En dat je je reis hebt afgelosten met feestvieren is ook niet verkeerd. Weer een geslaagde missie, succes met het wennen aan ons kikkerlandje!

• 15 Maart 2011 - 12:41

Leen En Adri:

Heb net je verslag zitten lezen ,maar we weten snorkelen is prachtig Ik waande me in het paradijs en dan die rust en die prachtige kleuren Leen kon het niet die was bang en kon zich zelfs met 2 reddingsvesten niet drijvend houden in Egypte.Aruba ging beter daar kon hij staan en onder water kijken ook hij vond het prachtig dat is niet te beschrijven moet je eerst zien en meemaken.Maar we wensen je veel goeds in de toekomst en weer het normale leven erg he.We kijken uit naar je verhalen en fotoboeken als we je weer eens tegenkomen Liefs en groetjes Adri