Breukelen, Haarlem en Vlissingen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu Breukelen, Haarlem en Vlissingen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu

Breukelen, Haarlem en Vlissingen

Door: Thijs en Els

Blijf op de hoogte en volg Thijs

09 April 2017 | Verenigde Staten, New York

Onze laatste nacht in IJsland was kraakhelder en hoe langer we naar de lucht keken hoe meer sterren we zagen. De sterkte voor het noorderlicht was echter slechts 2-3 op een schaal van 10. Helaas hebben we geen spoortje groen aan de hemel gezien dus blijft dat op onze bucketlist staan! De volgende ochtend zijn we, na eerst een dikke laag aangevroren sneeuw van onze auto gekrabd te hebben, door wind, sneeuw en regen stormen terug naar Reyjavik gereden. Door het slechte weer hebben we de geplande tussenstops maar overgeslagen.

Na een vlucht van 6 uur en weer 4 uur terug in de tijd zijn we veilig geland in The Big Apple. Van de totale rust de we hebben ervaren in IJsland was opeens niks meer over. De drukte, geluiden en flitsende lichten vliegen op je af. Daarom zijn we elke dag eerst maar even rustig begonnen bij een koffietentje in de buurt van onze airbnb in Brooklyn. Dat overigens afkomstig is van het Nederlandse Breukelen.
De afgelopen dagen hebben we kilometers door de stad gelopen, een 7 daagse metrokaart aangeschaft waarmee we elke dag in Manhattan komen en we hebben natuurlijk een yellow cab genomen. Veel toeristische attracties hebben we gezien zoals de Brooklyn Bridge, Rockefeller Centre, Empire State Building, Times Square, Grand Central station en de Public Library. Daarnaast moesten we toch ook even binnenstappen bij opvallende winkels als de M&m's store, Disney store en NBA store. Ook hebben we overheerlijke cupcakes gehaald bij Magnolia Bakery.

Als je in New York bent kan je een musical op Broadway natuurlijk niet overslaan. Om niet in lange wachtrijen te hoeven staan hadden we in Nederland al kaartjes voor Aladdin gekocht. Het was een geweldig spektakel vol met verrassingen en illusies!! Voor dat je het wist verscheen de geest uit de grond, toverde hij Aladdin van de ene naar de andere plek op t podium en bleek het tapijt ook echt te kunnen vliegen. Echt een top avond!!

De avond daarna zijn we naar een baseball game van de New York Mets geweest! Omdat een wedstrijd soms wel een hele avond kan duren is er genoeg eten en drinken en gebruiken ze elk pauzemoment in de wedstrijd om je te entertainen. En deze donderdag was het free sweater day. Dus wij voelden ons ook helemaal fan. Ook al verloren ze met 2-7... Het honkbal stadion, en ook het US open terrein, staat trouwens in Flushing. Dit is afkomstig van de Zeeuwse plaats Vlissingen!

We hebben nog 3 dagen te gaan hier voor we verder reizen naar Washington, onze voetzolen beginnen de kilometers inmiddels wel te voelen dus vanmiddag gaan we heerlijk genieten van de zon in Central Park om even op te laden!

• 09 April 2017 - 18:32

Liesbeth:

Leuk weer een verslag te lezen. Gelukkig is het in de Big Apple niet zo koud als op IJsland. Nou wij zitten hier weg te smelten in de tuin

• 09 April 2017 - 18:36

Liesbeth:

Vervolg. Tekst kwam niet helemaal over........Morgen zal het warme weer wel weer over zijn. Thijs, Els geniet maar weer en groetjes van ons.

• 09 April 2017 - 19:50

Manon:

Yeah

• 09 April 2017 - 23:40

Nana:

jullie stralen,heerlijk
    nog een paar dagen genieten
    liefs Franklin en Nana

• 10 April 2017 - 14:49

Koen En Helène:

Prachtige foto's, mooie verhalen; we genieten met jullie mee!