America by bike - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu America by bike - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Thijs Kruithof - WaarBenJij.nu

America by bike

Door: Thijs en Els

Blijf op de hoogte en volg Thijs

15 April 2017 | Nederland, Waddinxveen

Om onze voeten wat te sparen hebben we onze vervoersmiddelen de laatste dagen weloverwogen gekozen. Verschillende keren zijn we op een toeristenbus gehopt en hebben we de laatste dagen fietsen gehuurd. In plaatst van metrostation in en uit konden we nu lekker in het zonnetje door de stad cruisen. Dit was ook nog eens een perfecte manier om Central Park te verkennen. Het park strekt zich namelijk uit over 4 km en heeft een oppervlakte van 341 hectare. Wij waren er op een zonnige zondag dus het stikte er van de hardlopers, wandelaars en fietsers. Er is dan ook van alles te doen. Het park heeft verschillende meren, wandelroutes, speeltuinen, een baseball veld, een roeivijver en zelfs een dierentuin (bekend van de film Madagascar). Na de eerste gefietste kilometers in het park hadden we de smaak te pakken en hebben we ook de stad getrotseerd. De drukke straten Broadway en Times Square hebben we daardoor weer anders kunnen beleven dan tussen de mensenmassa's op de stoep. Na ons diner zijn we in de late avond het Empire State Building opgegaan om diezelfde straten nu van boven te zien.

Op de laatste dag in New York hadden we nog 1 ding op ons lijstje staan... het Vrijheidsbeeld van dichtbij bekijken. Aangezien we met onze New York Pass een 'fast track' zouden hebben dachten we niet dat het nodig zou zijn om hiervoor vroeg op te staan. Toen we halverwege de ochtend bij de pier aankwamen stonden er twee lange rijen. Één voor de tickets en daarna mocht je in rij twee voor de ferry. Wij stapten heel enthousiast op een medewerker af en vroegen waar de fast track was, maar deze bleek er helemaal niet te zijn. Allemaal in dezelfde rij was het enige wat we te horen kregen. Na de rijen nog eens goed te hebben bekeken hebben we besloten dat we daar niet de hele dag aan wilden verspillen. In plaats daarvan hebben we over de Brooklyn en Manhattan Bridge gefietst, een echt Italiaans ijsje gehaald in de wijk Little Italy en genoten van de zon, onze lunch en een goed boek in een parkje.

Na een week hebben we New York achter ons gelaten en zijn met een Greyhound bus naar Washington gegaan. Daar stapten we eind van de middag uit in een graadje of 26 wat een lekker zomers gevoel gaf. We werden hartelijk welkom geheten door onze airbnb eigenaar Jeffrey. Een allervriendelijkste man die direct uitleg over de stad gaf. Een plattegrond werd opengeslagen en we hebben tips voor vervoer, restaurantjes en bezienswaardigheden gehad. Moe van de busrit zijn we met een Ubertaxi naar het centrum gereden en daar eerst lekker gegeten om daarna in het donker alvast langs een aantal bezienswaardigheden te lopen. Het Capitool, Washington Monument en het Lincoln Memorial zijn 's avonds prachtig verlicht hadden we gehoord en dit was inderdaad erg mooi.

We hadden één volledige dag in Washington. Om zoveel mogelijk te zien hebben we weer fietsen gehuurd om de afstanden zo snel mogelijk te overbruggen. Opnieuw zijn we langs de bezienswaardigheden geweest maar nu bij daglicht en ook het witte huis heeft een bezoekje van ons gehad. Helaas waren Donald en Melania niet thuis voor de koffie ;) Na een warme dag waarin we heel veel gezien hadden, hebben we ons laatste uurtje van de middag met een lekkere ijskoude frappuccino op een bankje in het park doorgebracht.

Na twee geweldige weken waarin we totale rust en totale chaos ervaren hebben zijn we begonnen aan onze lange terugreis. Eerst 5 uur met de bus terug naar New York, daarna 6 uur vliegen naar Reykjavik en daar overstappen op onze laatste vlucht naar Amsterdam van 3 uur. Gelukkig is alles goed gegaan en zijn we inmiddels veilig en wel thuis!

• 15 April 2017 - 19:02

Mama Kolbeek :

Leuk hoor om dat allemaal zo te lezen. Kom maar vlug de rest van de foto's laten zien en de verhalen te vertellen.

• 15 April 2017 - 19:04

Liesbeth:

• 15 April 2017 - 20:29

Marco:

Heerlijk, lekker genoten! Jullie brengen ook bij ons een hoop mooie herinneringen terug boven.

• 16 April 2017 - 00:45

Leen En Adri :

Geweldig om dit weer mee te maken en jullie kunnen weer wat af strepen van je bucket list Welcome home in het koude kikkerland Liefs XXXXXXXX

• 17 April 2017 - 13:37

WJ:

Ik denk dat "The Donald" op de golf-course stond...